|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna »
Jak pisać? » Sprawozdanie
Sprawozdanie
Sprawozdanie to relacja z wydarzeń, dokładne i rzeczowe przedstawienie
autentycznych zdarzeń, których autor był świadkiem. Zrób to w następujący
sposób:
określ czas, miejsce, okoliczności i cel wydarzeń,
skoncentruj się na głównych wydarzeniach,
krótko i obiektywnie oceń to, o czym pisałeś.
W sprawozdaniu opisujemy wydarzenia w ujęciu chronologicznym, czyli w takiej
kolejności, w jakiej występowały, czyli w kolejności od pierwszego do
ostatniego.
Można napisać sprawozdanie z wycieczki szkolnej, z zawodów, z dyskoteki
szkolnej, z lektury, ze sztuki teatralnej, z dyskusji.
Oto przykład:
Dzień Matki w naszej klasie
(sprawozdanie z przygotowań i przebiegu uroczystości klasowej)
Najpierw na specjalnym zebraniu bardzo starannie zaplanowaliśmy spotkanie
w klasie z naszymi mamami. Ustaliliśmy datę i program uroczystości.
Dzień Matki przypada 26 maja, ale ponieważ jest to dzień pracy naszych mam,
ustaliliśmy, że uroczystość odbędzie się w najbliższym możliwym terminie...
Zależy to od możliwości i wygody mam. Trzeba przeprowadzić wywiad w domu i
sprecyzować termin spotkania.
Następnie zaproponowaliśmy program:
1. Wypisanie zaproszeń dla wszystkich mam.
2. Dokładne posprzątanie sali.
3. Przygotowanie programu artystycznego.
4. Zebranie kwiatów i ułożenie bukiecików dla każdej mamy.
5. Upieczenie ciasteczek (produkty do wypieków należy zebrać w tajemnicy przed
mamami – to ma być niespodzianka).
6. Każdy ma przynieść szklankę i łyżeczkę, serwetki i talerzyki jednorazowe, a
kto może to herbatę i cukier.
7. Gospodarz klasy przygotuje okolicznościowe przemówienie.
Po zaakceptowaniu programu podzieliliśmy się na grupy według chęci i możliwości
wykonania wybranego zadania. Nie warto mówić, jak bardzo niepokoiliśmy się, czy
wszystko się uda. Od zebrania do spotkania tylko o tym rozmawialiśmy. Ale
umówionego dnia o godzinie 17 wszystko było przygotowane: klasa lśniła
czystością, na stołach rozłożone były talerzyki z ciasteczkami, szklanki,
łyżeczki, serwetki i malutkie bukieciki kwiatów wiosennych. Na stole
nauczycielskim tak samo, bo wychowawczynię też potraktowaliśmy jak mamę.
Każdy uczeń zaprosił swoją mamę do zajęcia jego miejsca. Sami uczniowie usiedli
na ławeczkach gimnastycznych, rozstawionych pod ścianami.
Gospodarz klasy w imieniu nas wszystkich złożył mamom najserdeczniejsze życzenia
– przepraszał za nasze wybryki i obiecywał poprawę. Poparliśmy go gorącymi
oklaskami. Następnie rozpoczął się krótki program artystyczny: wiersze o matce
pięknie recytowane na tle cichej muzyki, fragment utworu "List do Matki"
Juliusza Słowackiego, piosenka o matce zaśpiewana przez Stasia. Całość wypadła
świetnie!
Mamy były bardzo wzruszone, niektóre nawet ukradkiem ocierały łzy. Nam też było
bardzo miło. Naprawdę chcieliśmy, aby mamy były z nas dumne. Wyraziliśmy to
osobiście, bo każdy z nas podszedł do swojej mamy i na ucho szeptał jej w
największym sekrecie obietnice, przeprosiny, no i co tam kto miał na sumieniu...
Było to naprawdę wielkie przeżycie! Następnie odbył się skromny poczęstunek, a
kilka wzruszonych mam głośno wyraziło nam uznanie za zorganizowanie tego
spotkania. No a potem były rozmowy, rozmowy...
|
|